Lélekmelengető hideg téli napokra

ha nem segít az "öt dolog, amivel leküzdheted a náthát"

winter-warmers.jpgHogy telnek a hideg téli napok? Mihez van kedved most? Figyelsz a tested-lelked jelzéseire, és megadod, amit kér? Érdekes az ezzel kapcsolatos szakirodalom. Ha megfigyeled, sok helyen előfordul, hogyan küzdd le a náthát, hogyan védekezz a megfázás ellen, stb. Valahogy mind azt sugallja, hogy vigyázat, harcolni kell, védekezni kell!

Neked mi működik jobban, ha befeszülsz, ellenállsz és felveszed a kesztyűt, vagy figyelsz Magadra, harmóniában vagy, és azt adod a testednek- lelkednek, amit kér? Van sok nézőpont arról, hogy mi a helyzet  a betegségekkel, ki fogékonyabb rá. Abban azt gondolom, egyetértés van, hogy mindenféle vírus akkor tud ledönteni, ha gyengébb az immunrendszer. Egészen meglepő, hogy már az orvosok túlnyomó része is egyetért azzal, hogy sok kórságnak túlnyomóan lelki eredete (is) van. Igen, fontos a fizikai szint is, a sok vitamin, a jó minőségű, sok víz, az elegendő pihenés és a "megfelelő" stresszkezelés. Az idézőjelet annak szántam, hogy nézd csak meg egy pillanatra, Neked mi a jó, helyes és megfelelő! Mikor érzed könnyednek Magad, mikor vagy jóban a testeddel?

Nézz rá, Te mit működtetsz, amikor valami betegség jelentkezik. Elmondom, mi volt az én régi mintám, és mit választottam helyette. Gyerekkoromtól kezdve rengeteget betegeskedtem, lehet elemezgetni, hogy szeretetet akartam így bezsebelni, vagy mi mást. Az biztos, hogy ilyenkor körbeugráltak a szüleim, meg a Nagyim is, nem szidtak meg semmiért, még bölcsibe/oviba sem kellett menni. ez elég jó biznisz, ugye? Persze a kórház meg az oxigénsátor és a fuldoklás már kevésbé jó mulatság, de hát érdekes dolgokat művelünk néha. Ez a mintám megmaradt jó ideig, volt, hogy egész teleket végig betegeskedtem, sőt a fejem is nagyon gyakran fájt, sőt olyan titokzatos kórsággal is játszottam, amire hónapokig tartó vizsgálatok után sem jöttek rá, mi is az. Majd spontán elmúlt.

Aztán megnéztem, mi van, ha választok valami mást? Mi van, ha figyelek a testem jelzéseire, és még mielőtt teljesen kidőlnék, adok Magamnak egy szabadnapot, pihenek egy kiadósat, vagy elmegyek fürdőbe. Nincs recept, nekem is mindig más. Légy éber rá, Téged éppen mi töltene fel? Érdemes megvárni, hogy egy hétig nyomd az ágyat lázasan, torokfájósan, vagy azt a pénzt, amit gyógyszerekre költenél, Magadra költöd, megleped valami klassz dologgal a tested, és minden mehet tovább?

Nem akarsz hiányozni a munkahelyedről? Sokáig én sem hittem senkinek, hogy nem éri meg napi húsz órát dolgozni, és nem vagyok pótolhatatlan. Amíg lelkesedésből, örömmel csináltam, nem is volt baj. csak akkor, amikor elvárássá vált, elsősorban saját magam felé. Na ekkor kezdődtek a hárító, elkerülő mechanizmusok.

Most olyan tevékenységeket végzek, amiket örömmel, könnyedén tudok, figyelek magamra, és ha érzem, hogy valami nincs rendben, akkor igyekszem éber lenni arra, hogy mi ez, és mit szeretnék valójában. Egy kezdődő nátha (vagy ki tudja, mi lett volna belőle) visszafordult, csak annyitól, hogy őszintén figyeltem, ez most mi, mit jelez? Valami olyasmi volt, hogy túlvállaltam magam, vannak olyan programok, találkozások, amit most nem érzek könnyűnek, és előző nap voltam Apámnál, aki ágynak dőlt, és felmerült, hogy jajj, el ne kapjam. Lemondtam, amihez nem volt kedvem, és megdumáltam magammal, hogy attól, hogy szolidaritást vállalok és én is kidőlök, senkinek nem lesz jobb.

Te mit választasz ma? Ha ragyog a nap, és sétálni "kéne", de egyáltalán nincs kedved, teljesen rendben van, bekuckózhatsz a sarokba egy könyvvel, vagy bármi más. Csak nézd meg, mennyire lesz hálás a tested, ha figyelsz a jelzéseire. Nagyon bölcs, hihetsz neki, nyugodtan. Mi lenne, ha akkor sem bántanád Magad, ha egyszerűen csak a "nincs kedvem semmihez" állapotában lebegsz? Mi van, ha nem kell mindig valamit csinálni?

Mi van a nem-szeretem feladatokkal? Nézd meg, tényleg muszáj-e megcsinálni! Mi a könnyebb, ha megcsinálod most, vagy ráér később? Légy rá éber, van, hogy a halogatás a nehezebb. És a legfontosabb, hagyd abba Önmagad bírálatát, bármit is választasz. Bírálnak mások eleget, nem elég? Mi van, ha ezekre csak úgy tekintesz, mint érdekes nézőpont, és nem befolyásolja a választásod?  Mekkora szabadságot ad, ha elismered, hogy minden a Te választásod? Mit tudsz teremteni, ha a szenvedés helyett könnyedségből működsz?

Ha szeretnéd megnézni, hogyan lehet több éberséged, hogyan kerülhetsz egységbe Magaddal, gyere, kattints ide, nézd meg, mit adhatsz Magadnak!

http://boldogtestben.blog.hu/2015/08/17/access_bars_893

 

Kép forrása: winter-warmers