Meddig csináljuk a drámát?

Hajlandó vagy vihart kavarni és nem belehalni?

dramaquen.jpegSütötték már Rád, hogy drámakirálynő vagy? Vagy kevésbé szofisztikáltan hisztis liba (tudod, hogy mást akartam írni). Megengednéd, hogy az legyél, és tombolj, hisztizz, üvölts, vagy bármit, ami jólesik? 

Ok, játsszuk végig a jól elcsépelt, agyonhallgatott lemezt: nem illik, a férfiak nem szeretik a hisztit, és a nők meg főleg nem. Ebből lássuk csak, mi igaz?

Sok-sok megdöbbenésem volt ezekkel a nézőpontokkal kapcsolatban. Az egyik meghatározó a saját Apám elszólása volt. Utálta, mikor gyerekként hisztiztem, az én nézőpontom, hogy frusztrálta, hogy nem tud vele mit kezdeni, de itt nem is ez a legfontosabb. Ott elhittem, hogy a "hiszti" , vagyis az érzelmi intenzitás az rossz, zavaró, kerülendő és ha jót akarok, fojtsam el. Erre évtizedekkel később közli velem, hogy van egy nő az életében, akivel elvan, de nem tud rá NŐként tekinteni, mert neki minden jó, sosem hisztizik és még csak nem is manipulálja. Hát, mit mondjak, kicsit megmozdultak a berögzült elképzeléseim.

Mostanában pedig többször tapasztaltam, ha igazi teret engedek az érzéseimnek, csak "engedem, hadd menjen", akkor több hónapos, vagy akár éves drámákat le lehet játszani mondjuk két nap alatt: van dühöngős nap és sírós nap, és aztán....hopp, már át is futott és eltűnt. Így meg lehet úszni az elfojtást, hogy aztán sunyi-lapos módon a tudatalattiból fel-felbukkanva szabotáljon a ki nem adott... bármi. És mindezek alatt úgy igazán mélyen képes vagyok tiszta szívből nevetni magamon és kívülről látni, mit művelek, de akkor, ott ez esik jól és kész. Tegnap például karácsonyi dalokat hallgattam, felváltva sírtam és nevettem, közben pedig tényleg jól szórakoztam azon, hogy nem veszem komolyan magam.

Persze azt is választhatjuk, hogy egyáltalán nem megyünk bele a játszmába/drámába, és preventív jelleggel valami meglepőt teszünk, amivel kizökkentjük játszópajtásunkat a megszokott sémából. Többször próbáltam és tényleg annyira kizökkent a másik, hogy bele sem mentünk a korábban hetekig tartó spirálba. Mi van az óriás balhék, kiakadások nélkül? Unalmas lenne, vagy csak szokatlan?

Te mit választasz? Előfordul így ünnepek tájékán, hogy besűrűsödnek az intenzitások, és balhé van? Mi lenne, ha másképp csinálnád? Megnézed, milyen?

Ha tetszik, de bizonytalan vagy, hogyan is működtesd, gyere, megmutatom, hogy tudod. Nézz be ide!

Könnyed, örömteli, ragyogó ünnepeket kívánok!