Hogyan légy saját Magad meglepetése?

VIGYÁZAT, homlokcsapkodós felfedezések jöhetnek :)

meglepett_maccs.jpgJátsszunk egy kicsit! Mi lenne, ha csak egyetlen napra kiszednéd Magad abból a dobozból, amiről eldöntötted, hogy Te vagy? Milyen izgalmas volna, ha éppen azt tennéd, amihez éppen, aktuálisan kedvet érzel?

Ismerjük a klasszikust, igaz? “Egy problémát nem lehet ugyanazzal a gondolkodásmóddal megoldani, amivel azt létrehoztuk.” (Albert Einstein) Persze, ezerszer hallottuk. Mégis, mintha lennének helyzetek, problémák, vagy megoldandó feladatok - ez is attól függ, hogy tekintünk rá - , amik így-úgy, de valahogy mindig visszatérnek.

A szándék megvan, csak valahogy visszafog valami? Rengetegszer találkozom változásra vágyó emberekkel, akiknek már kérdéseik is vannak, hogy lehetne másképp. Felfedeztem egy apró trükköt. Általában ilyesmi kérdéseket hallok, amik, ha jobban megnézzük, nem is kérdések, hanem kijelentések : "Nem tudom, hogy mit tegyek. Nem tudom, hogyan lehetne ebből a helyzetből kijönni." Na mármost, ha a bűvös nem tudom-ot kiiktatjuk, valóban kérdés lesz, és kinyit a lehetőségek felé. Érdemes fülön csípni azokat a helyzeteket, ahol rutinból reagálunk. Valljuk be, ez az egyszerűbb, nem kell gondolkodni, az automata válaszadó rendszer dolgozik helyettünk. Persze, vannak olyan sémáid is biztos, amik nagyon megkönnyítik az életed, és rendeben is vagy velük. Vannak olyanok is, amikkel érzed, hogy valami nem kerek, most ezekről beszélek.

Lehet a végtelenségig elemezni, honnan hozod a mintáidat, ezek mennyire szolgálnak valóban Téged, vagy csak tanult minták. Az is lehet, hogy volt olyan szituáció, ahol nagyon jól funkcionált egy minta, de azon már régen túl vagy. Ami nekem működik, az egy szimpla játék. Egyszerűen csak megnézem, mi van, ha épp mást választok a megszokott válasz helyet. A minap például éppen kezdem volna belemenni a megszokott játszmába Jóanyámmal, amikor számomra bántó és érthetetlen volt a viselkedése. A szokásos megsértődöm-visszahúzódom-megsértődik-nem beszélünk helyett csak egyszerűen kedves voltam vele, és felajánlottam, hogy szívesen segítek, de nem tukmáltam, csak rábíztam, ő mit választ. Többnapos dráma helyett kettő perc alatt túl voltunk az egészen.

A másik ilyen felfedezésem az edzés és az azt megelőző előkészület volt. Imádok edzeni, mikor már csinálom, mindig jólesik. Előtte valahogy mindig lejátszom, hogy nincs kedvem, fáradt vagyok, össze kell pakolni a cuccomat stb. kört. Arra jöttem rá ezzel kapcsolatban, hogy ez egy tök fölösleges hiszti, hiszen szeretem, csak valószínű, annyit hallgattam másoktól, hogy minek csinálom, meg miért megyek még ilyen későn és különben is is minek nyúzom magam, hogy magaménak éreztem ezeket a kételyeket, holott semmi közöm hozzájuk.

Most indulok örömmel edzeni és gyakorlom tovább, hogyan lehet másképp, könnyedebben létezni. Ha Te is szeretnéd, de nem tudod, hogyan indulj el, itt egy klassz és működő módszer arra, ami kizökkent a megszokottból.